آموزش

چرا بطری های پلاستیکی از شیشه بهتر است؟

pet Vs glass
یکی از محبوب ترین بطری های پلاستیکی ، پلیمرها ، پلی اتیلن ترفتالات (PET) ، توسط شرکت های تولید کننده بطری های متعدد برای بسته بندی استفاده می شود. این ماده با پلیمریزاسیون اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک تولید می شود. برخی از مهمترین خواص آن شامل مقاومت آن در برابر آب ، مقاومت بالا نسبت به وزن زیاد و نشکن بودن آن است. مطمئناً ، همیشه نیاز به شیشه وجود خواهد داشت ، اما برای بسیاری از بازارهای صنعتی و مصرفی ، PET در حال تبدیل شدن به ماده مورد نظر است .

انعطاف پذیری ، طراحی با دوام و عالی:

بطری های پلاستیکی بسیار مقاوم و ضد ضربه هستند. در هنگام حمل و نقل نسبت به بطری های شیشه ای به حفاظت کمتری نیاز دارند. این می تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا هنگام بسته بندی اضافی در هزینه صرفه جویی کنند. بعلاوه ، بطری های PET هنگام طراحی می توانند امکانات بی شماری را ارائه دهند. آنها در مقایسه با نمونه های شیشه ای انعطاف پذیری بالایی دارند و می توانند به هر شکل ، فرم یا اندازه ای قالب بندی شوند. این امر ، برند ها را قادر می سازد تا هویت خود را ایجاد کنند و طرح های منحصر به فردی را ارائه دهند. glass bottle

ایمنی پیشرفته:

بطری های شیشه ای دوام زیادی ندارند و می توانند به راحتی خرد شوند. این می تواند یک محیط خطرناک ایجاد کند و خرده شیشه ها می توانند یک خطر ایمنی ایجاد کنند. این امر می تواند حمل و نقل ، خرده فروشی و مصرف کننده را با مشکل مواجه کند. از طرف دیگر بطری های PET نشکن و با دوام هستند. هنگام رسیدگی به ایمنی مواد غذایی ، آشامیدنی ، دارویی ، پزشکی و مراقبت های شخصی ، PET توسط مقامات بهداشتی در سراسر جهان شناخته می شود. علاوه بر این ، بطری های PET به عنوان تمیزترین و سبزترین نوع پلاستیک شناخته می شوند. این ماده حاوی BPA ( یک ماده شیمیایی صنعتی که برای تولید برخی از پلیمرها استفاده شده است باعث ایجاد نگرانی در سلامتی می شود ) نیست .

بهداشت بهتر:

PET بهداشتی و فوق العاده مقاوم در برابر ارگانیسم ها است. بعلاوه ، از نظر شیمیایی یا بیولوژیکی تخریب نخواهد شد زیرا با غذا و نوشیدنی ها واکنش نشان نمی دهد. بطری های PET جدید و دوباره استفاده شده توسط مقامات نظارتی از نظر مواد مضر آزمایش شده و از نظر بهداشت پاک شده اند. طبق انجمن رزین PET (PETRA) ، PET قوی و بهداشتی است و طراوت را حفظ می کند و گزینه بسته بندی بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها در جهان است.pet plastic

قابل بازیافت و پایدار:

پلاستیک PET قابل بازیافت ترین پلاستیک در جهان است. بازیافت آنها بسیار آسان است زیرا در دمای پایین زنجیره پلیمر خراب می شود. زنجیره پلیمر در طی فرآیند بازیافت تخریب نمی شود. 5،764 میلیون پوند بطری PET در سال 2013 بازیافت شد و 85٪ از این بطری ها برای غذا و نوشیدنی استفاده شد. طبق گفته های داروخانه PLANT ، ثابت شده است که پلاستیک PET هنگام بازیافت مواد شیمیایی مضر را به محصولاتی که در آن قرار دارد ، نمی ریزد. از آنجا که بطری های PET سبک و بادوام هستند ، در مقایسه با شیشه از سوخت و انرژی کمتری استفاده می کنند. بنابراین ، تولید گازهای گلخانه ای کمتر و ضایعات جامد کمتری ایجاد می کنند. طبق مقاله منتشر شده توسط واشنگتن پست که به مضرات شیشه های کره بادام زمینی شیشه ای می پردازد ، پلاستیک PET برای محیط زیست بهتر و کاهش هزینه ها بود. بطری های PET همیشه شناخته شده اند که همه کاره ، اقتصادی و ایمن تر از شیشه هستند. بنابراین ، آنها گزینه های بهتری نسبت به بطری های شیشه ای در بسیاری از کاربردها ارائه می دهند. آیا در نظر دارید محصولات شیشه ای را در تجارت خود با PET پلاستیک جایگزین کنید؟ اگر بله ، پس برای خرید آن از فروشگاه اینترنتی زرمارت اقدام کنید .

دیدگاهتان را بنویسید