بازی, تکنولوژی

کارت گرافیک چیست و چگونه کارت گرافیک خود را انتخاب کنیم؟

کارت گرافیک چیست و چگونه کارت گرافیک خود را انتخاب کنیم؟

کارت گرافیک چیست؟

در نعریف کارت گرافیک چیست؟ باید گفت GPU که گاهی وقتها واحد پردازش بصری یا VPU نیز نامیده می‌شود. وظیفه نمایش تصاویر در لپتاپ ها ، اسمارت فون ها و کامپیوترها بر عهده ی کارت گرافیک است.

یک کارت گرافیک دارای اجزای مختلفی است ، برد با مدار چاپی به همراه حافظه و یک پردازنده ی اختصاصی که همان  GPU نامیده میشود.

کارت های گرافیک به میزان  قابل توجه ای از میزان حجم عمیات مربوط به پردازنده اصلی (CPU) کاهش داده اند و باعث افزایش سرعت چشم گیری در کامپیوترها شده اند.

دو شرکت Nvidia و  AMD وظیفه تولید کارت گرافیک را برعهده دارند که گرافیک های سری GFORCE و سری ATI از محصولات  این شرکت ها هستند.

کارت گرافیک چیست؟

چرا کارت گرافیک مهم است؟

برای گیمرها کارت گرافیک مهم ترین قسمت از کامپیوتر است که برای آنها مهم است. تعجبی هم ندارد ، گیمرهای حرفه ای زمان زیادی صرف بازی کردن میکنند و همیشه به دنبال آخرین نسل از کارت گرافیک ها هستند. گیمرها همیشه به دنبال سرعت زیاد هستند و این باعث میشود شرکت ها مجبور شوند کارت گرافیک های خود را حتی سریعتر از قبل بسازند.اگر شما گیمر نیستید احتمالا برایتان مهم نیست کارت گرافیک داشته باشید یا نه ، جز این که شما برنامه ای استفاده میکنید که مستقیم از کارت گرافیک استفاده میکند مخصوصا قسمت محاسبه و پردازش مثل Video Editing.

چرا کارت گرافیک مهم است؟ | فروشگاه اینترنتی زرمارت

گیمینگ

صنعت بازی باعث شده که کارت گرافیک ها روز به روز سریعتر شوند. بازی های امروزه بسیار پیچیده تر و واقع گرایانه تر از قبل شده اند و افزایش قدرت کارت گرافیک ها باعث شده که گیمرها انتظارشان از بازی زیاد شود. درواقع اگر شما به دنبال خرید یک سیستم هستید کارت گرافیک از مهمترین قطعات کامپیوتر است ، بقیه قطعات هم در عملکرد بی تاثیر نیستند اما اگر کارت گرافیک ضعیفی انتخاب کنید قطعا نامیدتان خواهد کرد.

بازی های مختلفی وجو دارد و همه آنها نیازمند سیستم قوی نیستند ، برای همین مهم است که سیستم نیازمند بازی ها رو بررسی کنید تا بهترین کارت گرافیک را انتخاب کنید. خرید کارت گرافیک خوب باعث میشود که شما در آینده بازی های که هنوز منتشر نشده است به محض انتشار بتوانید بازی کنید.

انتخاب کارت گرافیک مناسب | فروشگاه اینترنتی زرمارت

ویدیو و برنامه های مهندسی

گروه دیگری از کاربرها هستند که  از کارت گرافیک برای ادیت کردن ویدیوها و رندرهای 3D استفاده میکنند. برنامه های سنگین مثل AutoCAD , Adobe Premiere از کارت گرافیک برای سریعتر شدن اعمالشان استفاده میکنند.در واقع یک نوع کارت گرافیک وجود دارد که برای این دسته از افراد ساخته شده است . این نوع کارت گرافیک ها برای این نوع اپلیکیشن ها ساخته شده است. این گرافیک ها برای افراد گیمیر نمیتونه مناسب باشد با این حال بسیاری از آنها از امکان دارد که از کارت گرافیک های معمولی گران تر باشند.

کارت گرافیک های مخصوص مهندسی

کارت گرافیک های لپ تاپ و Pc

زمانی بود کارت گرافیک های لپ تاپ تفاوت زیادی با کامپیوترهای رومیزی داشتند . اما خبر خوش برای کاربران لپ تاپ این است که از این پس لپ تاپ های گیمینگ تفاوت آنچنانی با کارت گرافیک های دسکتاپ ندارند.

لپتاپ های گیمینگ

مقدار حافظه

مقدار حاظه اختصاصی (ram) بکار رفته در کارت گرافیک برای کامپیوترهای بالارده که حجم زیادی از اطلاعات را نمایش میدهند بسیار مهم است. و همینطور اگر شما چند مانیتور 4k استفاده میکنید حتی به مقدار بیشتری رم نیاز دارید. به هر حال در حالت کلی اگر شما کارت گرافیک قوی تری بخرید ، حافظه بیشتری گیرتان می آید و تا زمانی که کارت گرافیکی با توجه به نیازتان خریداری کنید ، حافظه آن کافی میباشد.

پهنای باند یکی دیگر از فاکتورهای مهم در کارت گرافیک است. هر چه رم سریعتر باشد ، کارت گرافیک سریعتر میتواند اطلاعات را به مانیتورتان بفرستد. مدل GPU معمولاً نوع رم نصب شده در کارت گرافیک را تعیین می کند . و بار دیگرزمانی که شما کارت گرافیکی با توجه به نیازتان تهیه میکنید ، رم با توجه به نیازتان گیرتان می آید.

کارت گرافیک چیست؟ | فروشگاه اینترنتی زرمارت

نظرتان را در رابطه با این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید