آموزش, تکنولوژی

نکات مهم در خرید لپ تاپ !

نکات مهم در خرید لپ تاپ

نکات مهم در خرید لپ تاپ کدامند؟

زمانی که از ما سوال می کنند،چه لپ تاپی با چه برندی بخریم،  ما یک لیست از مهم ترین مشخصات یک لپ تاپ خوب را در اختیار شما قرار میدهیم، که یک سری شاخص ها رو در نظر میگیرد. ما نکات مهم  را در این مقاله به شما میگوییم.

اندازه صفحه نمایش:

وقتی حرف از خرید لپ تاپ میشه ، از نظر ما مهمترین ترین موضوع آن اندازه صفحه نمایش است. بر اساس کاری که قراره با لپ تاپ انجام بدیم باید صفحه نمایش بر اساس نیازمان را در نظر بگیریم، اندازه صفحه نمایش مانند رم نیست که بتوان آن را ارتقا داد.

صفحه نمایش لپ تاپ ها از 11.6 تا 17.3 متغیر است. قطعا اگر جابه جایی لپ تاپ برایتان الویت دارد باید به دنبال لپ تاپ با سایز کوچک باشید، دنبال لپ تاپی با سایز 12.5 اینچی تا 13.3 اینچی که وزنی بین 1 تا 1.5 کیلوگرم دارد،باشید.
به هرحال باید در نظر گرفت لپ تاپ هایی با اندازه 13.3 اینچی لزوما دارای سخت افزار قدرتمندی نسبت به 15.5 اینچی ندارد و در بیشتر مواقع دارای پورت های کمی هستند. اگر به دنبال آن هستید که از لپ تاپتان بیشترین بهره را ببرید باید به دنبال لپ تاپ های بزرگتر باشید.
به جز مسئله اندازه صفحه نمایش لپ تاپ هایی در کلاس های مختلف هستند که می توانیم آن ها را انتخاب کنیم،اولترابوک ها با وجود باریک و سبک بودن دارای سخت افزار قدرتمندی هم است. لپ تاپ هایی مثل  asus zenbook و lenovo’yoga در این دسته جای میگیرند. در مقابل، نوت بوک ها ترکیبی از قدرت و قابل حمل بودن را ارائه می دهد.
کامپیوتر های تبدیل شونده(به لپ تاپ های دو در یک معروف هستند)این قابلیت را دارند که با جدا کردن یا برداشتن کیبورد از لپ تاپتان به عنوان تبلت استفاده کنید. لپ تاپ های مثل surface go و Acer chromebooks در این دسته جای میگیرند.
مهم ترین مسئله ای که باید در خرید لپ تاپ در نظر گرفت این است که از لپ تاپ چه استفاده ای خواهید کرد. تقریبا لپ تاپ هایی که تماما نیاز های ما را پرداخت کند نایاب هستند. ، بعضی از کاربران به لپ تاپ های باریک و قابل جابه جایی نیاز دارند، بعضی به لپ تاپ هایی نیاز دارند که گرافیک دار باشد تا بتوانند روی آن بازی یا کار های گرافیکی سنگین انجام دهند.

کیفیت صفحه نمایش:

از آن جایی که شاید بخواهید از لپ تاپ هایتان برای ساعت ها استفاده کنید باید مطمئن شوید لپ تاپی که خریداری میکنید ، استفاده از آن راحت باشد.
برای شروع باید این را در نظر گرفت که می خواهید لپ تاپتان صفحه نمایش لمسی داشته باشد یا خیر، امروزه صفحه نمایش های لمسی خیلی مرسوم است و خیلی از کار ها را نیز راحت میکند. متاسفانه این مدل از لپتاپ ها دارای صفحه نمایش براق بوده و باعث میشود محتوا و متن ها راحت خوانده نشود و برای بازی یک ویژگی منفی به شمار می رود و شما باید این را در نظر بگیرید.

نکات مهم در خرید لپ تاپ

از دیگر نکات مهم در خرید لپ تاپ ،رزولوشن آن است .اگر به فضای بیشتری برای چیدن برنامه های ویندوز نیاز دارید باید به دنبال رزولوشن (FullHd (1920*1080 باشید. لپ تاپ های امروزی ، رزولوشن 4K را نیز ساپورت میکنند. اما خرید این چنین لپ تاپ هایی با توجه به این که باید سخت افزار قوی برای اجرای برنامه رو 4K داشته باشد بسیار گران درمی آید. این چنین لپ تاپ هایی برای کسانی است که واقعا بهشون نیاز دارند مانند افرادی که تولید محتوای حرفه ای می کنند ، عکاسان و تدوین گرها و… .
همچنین اگر شما گیمر هم باشید ، Refersh Rate صفحه نمایش از اهمیت بالای برخوردار است. Referesh Rate میتوانند یه فاکتور مهم برای کسانی که بازی آنلاین میکنند باشد.
زاویه دید یکی دیگر از نکات مهم در خرید لپ تاپ هاست. یک تکنولوژی پنل IPS میتواند دید بیشتری به کاربر بدهد که باعث راحتی کار آنها میشود. پنل IPS باعث میشود که شما تا بتوانید در طبیعت از لپ تاپتان استفاده کنید این یک ویژگی مثبت است و اگر لپ تاپی آن را داشته باشد یک ویژگی مثبت به حساب می آید. اگر برایتان امکان پذیر است به یک فروشگاه بروید و صفحه نمایش لپ تاپ ها را از نزدیک ببینید. در غیر این صورت به بررسی هایی که در سایت ها قرار دارد برای بدست آوردن بهترین نتیجه که چه نوع صفحه نمایشی برای شما مناسب است مراجعه کنید.

نکات مهم در خرید لپ تاپ

کیفیت کیبورد

کسانی که کارشان تایپ است و مدت زیادی را صرف تایپ کردن میکنند باید به کیفیت کیبورد در زمان خرید لپ تاپ توجه کنند. باید به دنبال کیبوردی باشید که پیدا کردن دکمه در آن راحت باشد. و فضای کافی بین کلیدهای چپ و راست آن باشد.

نکات مهم در خرید لپ تاپ

و در آخر مطمئن شوید که کیبورد دارای نور پس زمینه است که به راحتی بتوانید در محیط کم نور از آن استفاده کنید.

پردازنده CPU

سخته که در خرید لپ تاپ پردازنده های شرکت اینتل را در نظر نگیریم. مانند Core i3 ، Core i5 ، Core i7 .

در زمان استفاده از چند برنامه یا نمایش چند تصویر پردازنده های اینتل بهترین عملکرد بین رقبا دارا هستند. پردازنده Core i3 معمولا در لپ تاپ های پایین رده به کار میرود و پردازنده Core i5 در کامپیوتر های میان رده دیده میشود و Core i7 هم برای آن دسته از افرادی است که میخواهند بهترین عملکرد را در لپ تاپ خود داشته باشند. اما باید این نکته را در نظر گرفت که پردازنده های Core i7 معمولا گرمای نسبتا زیادی تولید میکنند و زمانی که آن را روی پای خود قرار می دهید می تواند آزار دهنده باشد.

بعضی از لپ تاپ ها نیز دارای پردازنده Core i9 هستند. لپ تاپ های با پردازنده Core i9 بسیار قدرتمندتر از لپ تاپ های با پردازنده Core i7 هستند و می توانند رقیب کامپیوترهای دسکتاپ باشند.

نکات مهم در انتخاب لپ تاپ

رم

در گذشته نیازی به بیشتر از 4 گیگابایت رم برای استفاده بهینه از سیستمتان نبود. امروزه باید به فکر حداقل 8 گیگابایت رم باشید و اگر استفاده زیادی از لپ تاپتان میکنید حداقل 16 گیگ رم نیازتان میشود ولی اگر گیمر باشید نیاز به 32 گیگ رم برای بهترین عملکرد دارید.
رم بیشتر این اجازه را میدهد که بتوانید برنامه های بیشتری را همزمان باز کنید و دسترسی سریع به برنامه ها را برایتان میسر میکند.

فضای ذخیره سازی

هارد درایوها یا حافظه داخلی در گذشته یکی از موضوعات مهم بوده اما امروزه از اهمیت کمتری برخوردار است ، مخصوصا برای لپ تاپ ها باریک و سبک به این دلیل که این مدل از هارد سرعت کمی دارند ، بزرگ و نویز زیادی تولید میکنند.
از طرف دیگر امروزه درایوهای جامد (SSD) دارای سرعت زیاد ، صدای کم و وزن زیادی به دستگاه اضافه نمیکنند. امروزه شرکت ها SSD را بصورت استاندارد در لپ تاپ های خود اضافه میکنند. تنها مشکلی که SSD دارند ظرفیت کم آن نسب به قیمتشان است.

نکات مهم در خرید لپ تاپ

عمر باتری

از نکات مهم در خرید لپ تاپ میتوان به عمر باتری اشاره کرد. شرکت های تولید کننده باتری تقریا هیچ زمانی نمیتوانند عدد دقیقی که چه مدت یک لپ تاپ میتواند در دنیای واقعی برایتان کار کند ارائه دهند.
متغیرهای بسیار زیادی وجود دارند که بر عمر باتری تأثیر می گذارند. روشنایی صفحه ، وضوح صفحه نمایش ، تعداد برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می کنید به علاوه اینکه آیا به طور فعال به شبکه های Wi Fi یا دستگاه های بلوتوث متصل هستید یا خیر ، وجود دارد.
سیستم عامل که لپ تاپ روی آن اجرا می شود همچنین می تواند نقش اساسی در تعیین عمر باتری داشته باشد.
اگر برنامه هایی را اجرا می کنید که به پردازش زیادی احتیاج دارند ، فیلم های آنلاین زیادی را پخش کنید ، بازی هایی با فشرده سازی گرافیکی انجام دهید یا اگر تعداد زیادی فایل را از طریق شبکه بی سیم منتقل کنید ، باتری شما خیلی زودتر از آنچه که فروشنده اعلام کرده است تخلیه می شود.

نکات مهم در انتخاب لپ تاپ

پورت USB-3

این روزها اگر یک لپ تاپ کمتر از یک پورت USB 3.0 روی آن باشد ، احتمالاً باید در خرید لپ تاپ دیگری جستجو کنید.در حالت ایده آل ، شما باید به دنبال لپ تاپی باشید که حداقل یک یا دوتا از پورت های USB 3.0 داشته باشد.
علاوه بر ابزار پایه ای که از درگاه های USB بدست می آورید (که به شما امکان می دهد یک درایو سخت یا SSD خارجی وصل کنید و از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید) ، USB 3.0 حدود ده برابر سریعتر از USB است. 2.0 این بدان معنی است که انتقال داده ها از طریق USB 3.0 به طور قابل توجهی زمان کمتری می برد.

نکات مهم در انتخاب لپ تاپ

حسگر انگشت

حسگر اثر انگشت برای ورود به دستگاه های تلفن همراه بسیار عالی هستند و در ویندوز 10 با استفاده از  Windows Hello میتواند از این قابلیت استفاده کرد.
افراد می توانند رمز عبور شما را حدس بزنند ، اما تعداد کمی از آنها می توانند اثر انگشت را جعل کنند. به منظور ایمن نگه داشتن محتویات لپ تاپ ، قطعا روش مطمئنی برای امن نگه داشن اطلاعات خود است.

نکات مهم در انتخاب لپ تاپ

کیفیت ساخت

مهم نیست چقدر مراقب لپ تاپتان هستید ، حتی اگر بهترین مارک لپ تاپ هم داشته باشید ، ممکن است بر حسب تصادف لپ تاپ از دستتان بیافتد یا به جایی برخورد کند.
برای مقابله با این ، برخی لپ تاپ های مدرن برای مقاومت در برابر باران و گرد و غبار سخت ساخته شده اند. برخی از آنها به ویژه برای محیط های آموزشی ساخته شده اند – و دارای گواهینامه های محافظت از درجه نظامی هستند.
البته ما باید نیازمان را براساس بودجه ای که داریم هماهنگ کنیم. مطمئنن لپ تاپی که تمام این ویژگی ها را داشته باشد قیمت بالای نیز دارد

نکات مهم در خرید لپ تاپ


نظرتان را در رابطه با این مقاله برای ما به اشتراک بگذارید.

منبع : pcworld

0 دیدگاه در “نکات مهم در خرید لپ تاپ !

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها 5

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها 5

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها 5

دیدگاهتان را بنویسید